Wanneer je een geheel nieuwe blog maakt, moet je snel inhoud produceren om er een beetje diepte aan te geven. Als jouw blog bedoeld is om gekwalificeerd verkeer te genereren om producten of diensten te verkopen, kan het verstandig zijn om een ??SEO-semantische audit uit te voeren om inhoud te creëren die verband houdt met jouw activiteit.

Seeders biedt SEO Content Strategie aan om je te ondersteunen bij het opzetten van jouw contentstrategie door content ideeën te vinden en deze na een semantische audit te schrijven. Aarzel niet langer en onderneem actie om zichtbaar te worden op Google.

Laten we nu in detail de belangrijkste voordelen van het maken van een blog bekijken.

De blog verbetert je zichtbaarheid

Het maken van een zakelijke blog is een geweldige manier om jouw zichtbaarheid op digitale media te optimaliseren. Hoog op de lijst van acties die moeten worden gegenereerd om de natuurlijke verwijzing te stimuleren; de blog is een interessante meerwaarde geworden en bovendien makkelijk op te zetten.

Het creëren van relevante inhoud is het belangrijkste punt van elke zichzelf respecterende SEO-strategie. Door een blog te maken, kun je hoogwaardige inhoud publiceren en zoekwoorden gebruiken die relevant zijn voor jouw branche. De trefwoorden komen overeen met verzoeken, gezocht door internetgebruikers.

De keuze van zoekwoorden is de basis van natuurlijke verwijzingen. Google geeft zoekresultaten weer op basis van trefwoorden.

Om de juiste zoekwoorden te kiezen, bestaan ??er verschillende tools op het web. De blog maakt het mogelijk om gekwalificeerd en duurzaam verkeer te krijgen dat op de lange termijn meer omzet zal genereren.

Het genereren van backlinks

Het hebben van een werkende en geoptimaliseerde blog is de zekerheid dat het verkeer toeneemt. Enerzijds dankzij het creëren van nieuwe kwaliteits pagina's, maar ook dankzij het genereren van backlinks.

Backlinks zijn links van een site A die verwijzen naar een site B en verhogen de autoriteit van een website en dus de zichtbaarheid ervan.

Als jouw artikelen interessant zijn, krijg je spontaan inkomende links naar uw site. Met backlinks kunnen Google-bots de relevantie van een website zien.

Toegevoegde waarde voor de klant

Het maken van een blog is niet alleen een onderdeel van een SEO strategie. Het heeft ook een echte meerwaarde voor jouw klanten.

Een echte showcase van jouw activiteit, de blog is nuttig om de menselijke kant van een bedrijf te laten zien en om een ??samenleving inhoud te geven. Net als sociale netwerken, brengt de blog de waarden van het bedrijf over en stelt je in staat een echte vertrouwensrelatie op te bouwen met klanten en toekomstige klanten.

Het maakt het ook mogelijk om veelgestelde vragen te beantwoorden en zo de klant te helpen in zijn navigatiereis. Zakelijke blogberichten worden beschouwd als hoogwaardige merkinhoud.

Dankzij de blog kan het bedrijf zijn expertise tonen aan zijn klanten en een solide merk imago opbouwen.